Dějepis

Příprava – týden od 11. do 15. května

Vědecko-technická revoluce přelomu 19. a 20. století

Ke splnění tohoto úkolu bude třeba stáhnout prezentaci ze stránky:

https://uloz.to/file/OthWlbD7lPrq/osobnosti-vedy-pptx

Za pomoci prezentace Osobnosti vědy.pptx, učebnice a internetu odpovězte na následující otázky:

Proč při rozsvícení světla pokusní Pavlovovi psi začali slintat?

Jaké jsou hlavní příznaky onemocnění tuberkulózou?

Jak se jmenoval lék Alexandra Fleminga, který ničil některé kmeny bakterií?

Při jakém vyšetření v nemocnici je používáno rentgenové záření?

Kde získávala Marie Curie-Skłodowská smolinec (obrázek na 11. slidu) ke svému zkoumání?

Kteří dva vynálezci pracovali na zdokonalení bezdrátového telegrafu?

Jaké byly oblíbené koníčky Alberta Einsteina?

Napište jméno alespoň jednoho českého držitele Nobelovy ceny.

Podle čeho jsou seřazeny chemické prvky v periodické tabulce prvků?

 

Odpovědi mi zašlete opět na mailovou adresu cizejo@zsvelesin.cz

 

Přečtěte si článek na stránce https://www.elektrina.cz/edisonovy-vynalezy. Do mailu mi napište, které 3 Edisonovy vynálezy nejvíce ovlivnily současný svět a proč!

 

Na konec si pusťte video ze stránky https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1126666764-toulava-kamera/210411000321024/obsah/129996-frantisek-krizik a odpovězte na otázky:

Co bylo nejdůležitějším vynáleze Františka Křižíka?

Vysvětlete, proč se mu říkalo „český Edison“?

Jaké české město bylo jako první osvětleno elektrickým osvětlením?

Která dvě jihočeská města byla propojena Křižíkovou elektrizovanou železnicí?