Základní škola Velešín
Družstevní 340 Velešín 382 32 ID schránky: ytxmtwc IČO: 00583723
380 331 614
mail@zsvelesin.cz
ÚKOLY 20. týden
1. ČJ -sešit na vyjmenovaná slova.
Dokončíme řadu vyjmenovaných slov po V.
Měli byste umět všechna vyjmenovat.
Do sešitu na vyjmenovaná slova si nalepte, pokud máte, obrázky a zapište si následující slova. Obrázky k vytištění najdete v příloze.
vydra – vydří, řeka Vydra, Povydří
výr – výří
vyžle
povyk – povykovat, povykování, povykující
výheň
slova s předponou vy-, vý-, - například vyskočit, vyběhnout, výrobek …..
2. velký PS s. 46
3. malý PS s. 18/ b), s. 20/b)
4. Učebnice s. 88 – pročíst a ústně vypracovat cvičení
Do školního sešitu si napište Osoba a číslo sloves
Vyčasujte sloveso posílat.
jednotné číslo množné číslo
JÁ posílám MY posíláme
TY posíláš VY posíláte
ON, ONA, ONO posílá ONI, ONY, ONA posílají
A vypracujte ve velkém pracovním sešitě s. 70/1
Nezapomeňte si procvičit kategorie podstatných jmen:
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/podstatna-jmena/kategorie/cviceni1.htm
5. Pracovní list s.60 a vypracujte cvičení 5
6. Čtení
Pokračujte ve čtení knih do čtenářských deníků.
7. Čtení s porozuměním s. 46
8. Matematika – učebnice. Vypracuj do sešitu:
s. 38/10 – horní řádek (5 příkladů)
38/12
Vypočítej do sešitu s.43/3 – dalších pět příkladů
s. 44/8 – dalších pět příkladů
Stále trénujte. Nezapomeňte na násobilku.
https://skolakov.eu/matematika/3-trida/pisemne-scitani-a-odcitani-do-1000/v-indianskem-tabore/prikladyD1.htm
Stále si opakujte násobení a dělení. Je to opravdu důležité.
https://skolakov.eu/matematika-3-trida/nasobeni-a-deleni-6-10
9. geometrie s. 31
Zapište si do sešitu:
Čtyřúhelníky
Jsou to rovinné obrazce, které mají čtyři vrcholy a čtyři strany.
Načrtni si do sešitu libovolný čtverec, obdélník. Nezapomeň je pojmenovat.
s. 31 / 1, 2 – ústně
Procvič si čtyřúhelníky:
https://rysava.websnadno.cz/matematika_3.roc/ctyruhelnik.htm
10. Prvouka
Přečti si stranu 52.
Do sešitu si napiš:
VZDUCH A PŮDA
Vzduch je všude kolem nás. Je to bezbarvý plyn.
Skládá se z dusíku, kyslíku, oxidu uhličitého a dalších plynů.
Půda vznikla z hornin. Je zdrojem živin pro rostliny a domovem různých živočichů.
Rozpadem odumřelých těl rostlina a živočichů vzniká humus.
Zemědělci obdělávají vrchní část půdy = ornice.
Nakreslete si do sešitu obrázek, který vám připomene, jak člověk využívá proudění vzduchu.
K procvičení:
https://skolakov.eu/prvouka/3-trida/neziva-priroda/vzduch/prezentace.html
https://rysava.websnadno.cz/prvouka_3.roc/vzduch.htm
https://rysava.websnadno.cz/prvouka_3.roc/puda.htm
Podívejte se na video:
https://www.youtube.com/watch?v=dTzdwIUIuJU
Pokud máte jakékoliv připomínky či dotazy, ráda zodpovím přes Školu online nebo mailem na adrese matu@zsvelesin.cz. Pokud by děti potřebovaly konzultaci, můžeme si domluvit schůzku na Skypu.
Děkuji. S pozdravem J. Matuchová tř.uč.