2.A
Přehled učiva pro domácí přípravu na období 11.5. – 15.5. 2020
Třída 2.A
Milí žáčci i rodiče,
opět vám posílám další učivo pro domácí přípravu, doufám, že vše zvládáte dobře, alespoň podle zpráv od vás se žádné problémy nevyskytly. Máme malou změnu, teď budete chvíli číst z Čítanky, stejně asi už máte všechny své knihy přečtené. Moc vás všechny zdravím, ať se vám vše daří.
Český jazyk
Stále platí procvičování pravopisu po tvrdých a měkkých souhláskách na pc, můžete využít i opakovací cvičení v ČJ str. 109-116 / na folii/.
11.5.
S. 89 / 1- přečti nahlas, úkoly pod cvičením ústně. Skupiny bě, pě, vě čteme b-j-e, p-j-e, v-j-e. Slovo slámě tedy po hláskách čteme s-l-á-m-j-e / přečti si na straně 121 /.
Cv. 2 – nakresli 4 domečky do sešitu, vypiš slova do 4 sloupců, barevně zakroužkuj skupiny podle barvy domečků.
Cv.3 – diktát, oprav.
Opakuj podle růžového rámečku.
Čítanka s. 83 – přečti nahlas 2 krát / komu to nepůjde, 3krát/.
Pozn.: Co je to brašnička? Co znamená slovo ztepilý?
/ taška…..velký, urostlý/
12.5.
S. 90 / 1- přečti nahlas, úkoly dle zadání. Fialové úkoly 3,4 na folii- podstatná jména podtrhni rovně / 14, některá se opakují/, slovesa vlnovkou / 14 /. Zopakuj si, co jsou to podstatná jména / názvy osob, zvířat, věcí/, co to jsou slovesa / říkají nám, co osoby, zvířata a věci dělají /.
Cv . 2 napiš do sešitu, modře zakroužkuj skupinu bě .
Cv. 3,4 – na folii podtrhni slovesa vlnovkou / 7 /.
Opakuj.
Čítanka s. 84- polovinu článku 2krát.
PS s. 14.
13.5.
S. 91/ 1- přečti nahlas, úkoly dle zadání.
Cv. 2 do sešitu, zeleně zakroužkuj skupinu pě.
Čítanka s . 84 -85, čti nahlas druhou část 2krát.
14.5.
S. 91/ 3 – diktát, oprav . Opakuj růžový rámeček.
S. 92 / 1- přečti nahlas, po hláskách čteme např. t-r-á-v-j-e.
Cv. 2- doplň na folii, přepiš do sešitu, žlutě zakroužkuj skupinu vě.
Cv.3 – odůvodni, doplň na folii.
Čítanka s. 82- čti nahlas 3krát.
15.5.
S. 92, cv. 4- diktát.
Cv . 5 ústně. Opakuj- růžový rámeček.
PS s. 15.
Čítanka s. 86 – čti nahlas 2krát. V sobotu a v neděli každý den 10 minut nahlas text podle vlastního výběru.
MATEMATIKA
Každý den procvičuj +,- do 100 / 10-20 příkladů/, můžeš použít cvičení, která jsme dříve počítali ve škole- zakryj výsledky papírem, vypočti, zkontroluj. Stále procvičujeme násobilku! Umíme odříkat násobky 2,3,4 zpaměti nahoru i dolů.
11.5.
S. 28 cv. 7,8 – vypočítej do sešitu , zápis, výpočet, odpověď / zápis např.
Dopisů 27
Pohlednic 7
Celkem ?
Dělení 4- opakuj násobky , musíme umět rychle říkat výsledky.
S. 29, cv. 1. Umět pojmy dělenec, dělitel, podíl.
Modrou pastelkou vyznač čtvercové balíčky po 4 svíčkách. Doplň příklady.
12.5.
S. 29, cv. 2,3.
Opakuj násobilku 2 ,3, 4, 20 příkladů na + do 100, 20 příkladů na – do 100 / bez počitadla /.
13.5.
S. 29, cv. 4
S. 30 , cv. 1, 2, 3
Procvičuj +, - do 100.
14.5.
S. 30, cv. 4, 5, 6
15.5.
S. 30, cv. 7 / R- rozšiřující cvičení není povinné / , cv. 8
Do sešitu cv. 9 / zápis :
Koláčků 16
1 talířek 2 koláčky
Dětí ?
Výpočet :
Odpověď
Pocvičuj + , - do 100 / bez počitadla /.
PRVOUKA
S. 57- prohlédnout obrázky , přečíst nahlas názvy. Pozor na jedovatou konvalinku, může se zaměnit s česnekem medvědím / listy velmi podobné /.
Zápis :
Barevně nadpisy, pod každý vypiš rostliny.
Zapiš si větu:
Nikdy neochutnávám plody ani houby, které neznám bezpečně !
Opět si můžeš něco namalovat, nalepit obrázek .
Opakuj učivo podle otázek s. 54 , umět hodiny / umět čtvrt, půl, třičtvrtě, celá /.