Přírodopis

Př. 6. AB 30.3.-3.4.

Zdravím, posílám materiály na příští týden. Všem i nadále připomínám, že se můžete kdykoliv na cokoliv zeptat, nebo si nechat poradit.

1) Poslat zprávu přes SkolaOnline

2) Poslat email na jiri.svehla@zsvelesin.cz

3) Nainstalovat Skype (zdarma), kde je možnost online chatu případně (pokud máte webkameru a mikrofon) i videochatu. Kontakt na Skype získáte zadáním mého pracovního emailu. Případně lze zvolit i jiný program (messenger), pokud by Skype dělal problémy.

1. hodina

Téma: Vzdušnicovci

Učebnice

  • Str. 74-75 přečíst a vypsat poznámky (stručně!)

Na co se zaměřit?

  • Co to jsou vzdušnice a čemu slouží
  • Rozdělení vzdušnicovců
  • V čem se liší mnohonožka a stonožka – lze například využít tabulku

Znak

Stonožka

Mnohonožka

Tvar těla v průřezu

 

 

Potrava

 

 

Počet končetin na článku

 

 

Jedovatost

 

 

 

Pracovní sešit

  • 6.A – str. 30, cv. 1,2
  • 6.B – str. 31, cv. 1,2

Poznávačka

  • stonožka škvorová a mnohonožka zemní

Nepovinné

A) Videa – obří stonožka

https://www.youtube.com/watch?v=8qbwilXp2BM

https://www.youtube.com/watch?v=TzF0GKfOvRY

B) Video – obří mnohonožky

https://www.youtube.com/watch?v=DvIs93Q2hbU

C) Mají stonožky opravdu 100 nožiček? Pokud ne, tak kolik? Která stonožka jich má nejméně a která nejvíce? Odpovědi můžete zasílat do 5.4. Ty správné budou ohodnoceny za 1

 

2. hodina

Téma: Hmyz

Učebnice

  • str. 76 – 77 (přečíst a vytvořit poznámky)

Na co se zaměřit

  • počet končetin
  • vnější orgány a jejich funkce
  • typy ústní ústrojí s příkladem zástupce hmyzu
  • vnitřní stavba (překreslit obrázek nebo najít na internetu a vytisknout či vyfotit z učebnice)

Pracovní sešit

  • 6.A – str. 30, cv. 3,4 a str. 31, cv. 1 a 2
  • 6.B – str. 31, cv. 3,4 a str. 32, cv. 1, 2 a 3

Nepovinné

a) Dokument – Neuvěřitelný svět hmyzu

https://www.youtube.com/watch?v=h_ccHvaOXtI&t=1097s

b) Největší zástupci hmyzí říše

https://www.youtube.com/watch?v=W4VpLQ2FdHY

c) Hmyz je nejpočetnější skupinou organismů na naší planetě a odhaduje se, že představuje asi 90% všech živých forem. Uveďte 3 dobré důvody, proč je na světě tolik hmyzu. Proč se mu tak daří? Odpovědi zasílejte do 5.4. na email. Správné odpovědi jsou za 1.