1.B

Vážení rodiče, milé děti,

vypadá to, že v dohledné době se školy neotevřou.

Doufám, že zvládáte školu doma. Jestli máte problém se zvládnutím učiva, napište mi prosím. Nemám zpětnou vazbu, jak to děti zvládají. Ve třídě tempo učiva přizpůsobím dětem.  

Pokud chcete s dětmi procvičovat matematiku formou hry, můžete využít kartičky uprostřed druhého sešitu. např. hra na obchod s papírovými penězi, hry s kartami čísel 0-20, geometrické tvary.                                                          Stranu 32 ve 2. sešitě nedoplňujte. (Můžete ji procvičovat třeba na folii) Napíšeme si ji jako test, až se vrátíme do školy. Poslední strana na obalu je na seznámení s geometrickými tvary. Špatně se to vybarvuje – nemusíte to dělat. Stačí, když děti poznají tvar – čtverec, obdélník, trojúhelník a kruh – využijte kartičky, obrázky v sešitě, předměty doma.

Ve 3. sešitě se seznamují s čísly ve druhé desítce –  učí se je pojmenovat a zapsat (využijte žluté kartičky). Při zavedení čísel   10+1 je jedenáct, 1O+2 dvanáct    se už učí sčítání. Dětem to většinou nedělá problém.  

str. 1 motivační – zavedení čísel metodou 10+1 je jedenáct atd. – děti mohou zapsat číslo na kraj poličky. 

Další strany jsou jednoduché. Na str. 2 cv.6 je dobré na představu čísla formou mincí. Děti říkají 18 je  1 desetikoruna a 8 korun. Matematicky je to 1 desítka a 8 jednotek.  Na str. 4 je cv.  3  - číselná osa – u toho se zdržte a procvičujte různá čísla i třeba v první desítce.

MATEMATIKA DO 3.4. do str. 4 ve třetím sešitě

ČTENÍ - každý den jeden článek tj. str 89 Hra na vrata-můžete si vymýšlet úkoly – vyznačit slova s určitým počtem písmen, opakující se slova.  Můžete procvičovat pojmy: řádek, věta, slovo.

Např. Věta na třetím řádku, třetí věta, třetí slovo ve druhé větě a podobně.

Krátká slova  2 až 3 písmena děti mohou zkoušet nečíst už po písmenech, ale „na jedno kouknutí“.  

V PÍSANCE (do str. 15) nás čekají obtížná písmena b, k a f.

U b je klička jako u o, stejné je i napojení dalších písmen.

U k dětem pomůže horní část čísla 3 a „dolní nožička“ jako u tiskacího K.

Malé f začíná jako malé l – rovná čára až pod linku a pak uděláme „šišaté o“ s kličkou na lince.                Občas dětem připomeňte správné sezení, držení pera, obtahování předepsaných slov.                  Preventivně posílám i třetí písanku.

Prvouka – str. 20

Můžete si vyrobit velikonoční přání nebo dekoraci.

https://www.facebook.com/192315615947/videos/10155170018815948/UzpfSTE5MjMxNTYxNTk0NzoxMDE1ODE5MzQ4MTc5NTk0OA/

Na školu on line jsem posílala odkazy na internet – pokud byste se doma nudili.

Psaní – You tube -Bobyho škola (psací tvary písmen),  finger fitness – ( procvičování prstů)

Matematika a prvouka – rysava.websnadno.cz

Vyrábění – krokotak, pinterest

 

Všechny vás srdečně zdravím a přeju pevné zdraví

Iva Olšanová