2. skupina

NĚMČINA IV. – SKUPINA E. BICKOVÉ – DOMÁCÍ PRÁCE NA DOBU OD 6. DO 19. DUBNA

 

Řešení z minulé přípravy:

PŘEKLAD:

1. Ich mag ein Pferd. Er ist mein Lieblingstier.

2. Hanas Tante und Onkel haben zu Hause eine Katze.

3. Wir arbeiten zusammen zu Hause.

4. Petr ist fleissig, er ist nicht faul.

5. Schwimmen ist mein Hobby.

6. Warum hast du keine Zeit?

7. Wir turnen zusammen mittwochs.

 

ŘEŠENÍ CVIČENÍ Z UČEBNICE

S. 57/18

My jsme Lucka, Nikola, Denisa, Martin a Jan. My máme mnoho koníčků.

Lucka: Ahoj, jmenuji se Lucka. Bydlím v České republice /“Česku“/, v Olomouci. Mým koníčkem je stanování. Mám ráda také plavání a jízdu na kole.

Denisa: Moje jméno je Denisa. Je mi 15 a bydlím v Olomouci. Moje koníčky jsou fotografování a malování.

Martin: Ahoj! Jmenuji se Martin a mám /jednoho/ bratra. Mým koníčkem je jízda na koni. My máme u babičky /jednoho/ koně.

Nikola: Jmenuji se Nikola a bydlím také v Olomouci. Mým koníčkem je zpívání /zpěv/. Zpívám ve sboru. Hraji na klavír a flétnu.

Jan: Mé jméno je Jan. Hraji rád šachy a mým koníčkem je také počítač. Hraji počítačové hry a programuji.

 

s. 58/modrý rámeček

Velmi ráda čtu. Mým koníčkem je čtení.

Tim hraje na kytaru. To je Timův koníček. To je jeho koníček

V úterý a ve čtvrtek dělám gymnastiku.

Půjdeš dnes se mnou? Ano, půjdu s tebou. Tak ahoj pak.

Nemám bohužel žádný čas. Nemohu.

Ahoj Leo, líbí se mi tvůj mail …

 

ŘEŠENÍ CVIČENÍ Z PRAC. SEŠITU

S. 47/14

1. Die Kinder wohnen in Passau.

2. Sie besuchen die Klasse 7.

3. Maria zeltet gern.

4. D. und Y. fotografieren seh gern.

5. Martin und Christian reiten gern.

6. Christian kocht gern.

7. Jan spielt gern am Computer.

8. Ja. Tony kommt aus Vietnam.

9. Duc. N. mag Deutsch und Fussball.

10. Fussball spielen gern Tony und Thomas.

 

s. 48 Bonus

Angeln, Surfen, Kino, Zelten, Computer, Fussball, Telefonieren, Tanzen, Musik, Essen, Reiten, Lernen, Karten, Malen

 

s. 49/ 1

reitet, spielt, spielt, macht, spielen, Karten /Domino,…/, Musik

 

s. 49/2

Např. Agathe kocht Gulasch. Wir spielen Basketball. Er rappt oft. Tim telefoniert lange. Kinder chatten gern.

Mohou být i jinak poskládané věty, ale musejí dávat smysl.

 

s. 49/4

b,b,a,a,a

 

s. 49/5

Hallo Michael!

Ich finde deine E-Mail toll. Ich bin auch 13 und wohne in Salzburg. Mein Hobby ist Kochen. Ich lerne Englisch und Französisch. Meine Schwester heisst Pia. Sie spielt gern Gitarre.

 

s. 50/6

1. Wie alt ist er?

2. Was macht sie gern?

3. Kommt er aus Österreich?

4. Kocht sie gern?

5. Spielt dein Bruder Gitarre?

 

s. 50/7

Hallo, Marina! – Hallo, Maximilian! – Hastu du heute Zeit? – Ja. – Ich gehe reiten. Komm mit! – Ja, gerne. Wann? – Um 5. Tschüs. – Tschüs.

gern = gerne /lze napsat obojí/

 

s. 50/8

Viktoria…F

Sie wohnt … R

Die Freundin… F

Das Hobby … R

Viktorias Bruder … F

Alle spielen … F

 

s. 50/9

a/ Kochen b/ Erik c/ elf d/ Deutschland e/ Klavier f/ heute g/ Lehrerin h/ Haus

 

NOVÁ PRÁCE

Přelož:

Poslouchám ráda hudbu.

Mám rád programování a fotografování.

Čtení nemám rád.

Petr není hloupý. On je bezvadný.

Erika zpívá a hraje na housle.

Maminka doma ráda vaří.

V pátek vždy píšeme domácí úkol.

Hledáš tu fotku?

 

LEKCE Č. 6

PS s. 59 – opiš do slovníčku slovní zásobu, správně vyslovuj

 

Práce z učebnice

uč. s. 59 – přečti, přelož ústně

uč. s. 60/1 – přelož do ŠS – pozor na frázi Wie geht es dir? Jak se máš? /doslova: Jak ti to jde?/ - tu se dobře nauč

Gramatika – časování slovesa haben – to už umíme – zopakuj si

 

Nová gramatika!

Udělej si tabulku – přehled – do ŠD podle PS – uvnitř - s. 1:  Skloňování podst. jm. v 1. a 4. pádě.

Jenom u mužského rodu má neurčitý člen ein ve 4. pádě jiný tvar než v 1. pádě: einen.

Němci nerozlišují rod mužský životný a neživotný.

 

Uč. s. 60/2 – do ŠS

Doplň nejprve vlastnost – přídavné jméno. V dalších příkladech Wir haben … - doplň neurčitý člen ve 4. pádě. Mužský rod bude mít EINEN, ostatní jsou shodné jako v 1. pádě.

 

Uč. s. 61/3 – do ŠS

Opět cvičení na 4. pád. Musíš ovšem umět členy u podst. jmen – hledej v paměti a ve slovníčku.

 

Uč. s. 61/4 a/

Napiš do ŠS, co má v tašce Olivia, pak Peter, nakonec Karin. Opět doplň neurčitý člen ve 4. pádě.

Příklad: Olivia hat in der Tasche ein Heft, …

Peter hat in der Tasche eine Schere,…

Karin hat in der Tasche …

 

Práce v pracovním sešitě

S. 52/1 – s určitým členem

S. 52/2 – s určitým členem

S. 52/3 – tvoř věty; sie bude množné číslo

S. 53/4 – doplň neurčitý člen ve 4. pádě

 

Bis später, meine Freunde!