2.A
Přehled učiva pro domácí přípravu na období 6.4. – 17.4. 2020
třída: 2. A
Milé děti / i rodiče/!
Opět vás zdravím, vzhledem k svátkům posílám učivo na 14 dnů, nebojte se, nebude toho moc. Karanténa se prodlužuje, nezapomínejte tedy ani na důležité věci jako je pohyb- zacvičte si doma každý den naše oblíbené cviky prkno / počítej si, do kolika vydržíš/, angličáky / vždy mezi úkoly zařaď 10-20/.
Nezapomínejte si vždy v pokoji otevřít okno / přísun kyslíku/.
Milí žáčci,
doufám, že nesmlouváte s rodiči a bez odmlouvání plníte úkoly. Přeji vám, aby vám to šlo dobře a užijte si v rámci možností hezké Velikonoce.
Prosím o zpětnou vazbu, kdo chce, napište mi na školu on line, kdo dokáže pracovat samostatně, jak vám to jde.
Číst je nutné každý den alespoň 10 minut - nahlas, prosím rodiče o kontrolu, děti si občas vymýšlí vlastní slova. Při psaní dohlédněte také na úpravu a hezké písmo, držení pera / 3 prsty/, správné sezení / rovně, hlavu nahoru, nohy mají opřené, na stole kolem sebe mají uklizeno /, děkuji.
Český jazyk
Procvičuj na skolakov.eu pro 2.tř., ČJ, nadpis SOUHLÁSKY - měkké a tvrdé souhlásky / každý den 1-2 cvičení /, i na dalších stránkách.
6.4.
Zopakuj si učivo s. 120 - podstatná jména / 1 – 4 /.
S. 77 / cv . 4 – přepiš do sešitu, vyznač barevně.
Procvičuj měkké a tvrdé souhlásky na počítači / 1 cv./.
7.4.
S. 77 / cv. 5 – diktát, oprav podle učebnice.
1 cvičení na pc / měkké a tvrdé souhlásky/.
8.4.
2 cvičení na měkké a tvrdé souhlásky.
S. 77 / cv. 6 – hra s rodiči.
PS s. 9 – 3 řádky.
9.4.
S. 78 / cv.1 – přečti, na folii podtrhni rovnou čarou 10 podstatných jmen / např. ještěrky/, a říkej, čeho je to název / osob, zvířat, věcí/. Do sešitu napiš nadpis PODSTATNÁ JMÉNA a vypiš podstatná jména z folie .
Pracuj podle úkolů pod cvičením. Předložky- už umíme ty neslabičné v, s, z, k.
Růžový rámeček přečti nahlas.
Opakuj na pc měkké a tvrdé souhlásky / 2 cvič ./.
10. - 13. 4.
Každý den číst, opakovat měkké a tvrdé souhlásky.
Velikonoce.
14.4.
Opakuj tvrdé a měkké souhlásky – 1-2 cvičení na pc.
S. 78 / 2 – napiš do sešitu, cvičení 3 ústně.
PS s. 9 – odpovědi na otázky k pohádce / popros rodiče o pomoc s pravopisem, věty si nejdříve napiš na folii nebo na papír /. Piš celé věty, přečti nahlas , co je v závorkách pod otázkami.
15.4.
Opakuj měkké a tvrdé souhlásky na pc.
Opakuj s. 120 – podstatná jména 5-9.
S. 78 – cv. 4 diktát dle zadání.
16.4.
S. 79/ cv. 1- doplň i, y , vše odůvodni / např. : Ve slově každý je tvrdá souhláska d, napíšeme tvrdé ý/.
Nahlas přečti celé cvičení, odpověz na otázky.
Do sešitu napiš alespoň 5 vět / kdo chce, napíše víc/. Nakresli obrázek vodníka.
Vzpomeneš si na písničku? Můžeš ji rodičům zazpívat.
17.4.
Opakuj na pc.
S. 79 / cv. 2 – do sešitu. Vlastní jména podtrhni žlutě podle pravítka.
PS s. 10- 4 řádky / předepsané obtáhni tužkou 3 krát/.
O víkendu jen čtení.
MATEMATIKA
Procvičuj na skolakov.eu každý den sčítání, odčítání do 100, násobení a dělení 2.
6.4.
Opakuj- 20 příkladů na +,- do 100, 20 příkladů na násobení a dělení 2.
S. 21 / cv. 1 / strany čtverce jsou AB, BC, ….vrcholy jsou A, B,…./.
Strany a vrcholy ukazuj na předmětech – např. sešit je obdélník, pravítko trojúhelník, obrázek na učebnici ČJ je čtverec, atd.
7.4.
Opakuj +,-, násobilku na pc.
S. 21 / cv. 2 – přečti nahlas, ukazuj na svém pravítku, doplň.
8.4.
Matematický diktát na folii- rodiče diktují 10 příkladů na +,- do 100, 10 příkladů na násobilku 2, ty píšeš rovnou výsledky.
Příklady na pc- 1 cvičení na +,- do 100, 1 na násobilku 2.
S. 21/ cv. 3.
9.4.
Procvičuj +,- do 100, násobilku 2.
S. 21/ cv. 4,5 – připrav si pravítko, ostře ořezanou tužku č. 3,
9.4 -13.4. – ústní procvičování +,- do 100, násobilka / každý den 20 příkladů/.
14.4.
S. 22 / cv.1 / : 2/, cv.2.
15.4.
Procvičuj +,- do 100, násobilku na pc.
S. 22 / cv.3.
16.4.
20 příkladů na +,- , násobilka
S. 22 / cv. 4.
17.4.
s. 22 / cv. 5.
Doufám, že si poctivě každý den procvičujete na počítači, proto máte tak málo cvičení.
PRVOUKA
Na stránkách skolakov.eu- opakuj - jaro v přírodě.
Na skolakov. eu- poznávání našich ptáků.
Zápis do seš.:
PTÁCI STÁLÍ
U nás zůstávají přes zimu.
Vypiš názvy ptáků podle učebnice, nakresli si alespoň 1 obrázek / můžeš víc/.
S. 48-49 prohlédni si obrázky, přečti nahlas.
Zápis do seš.
HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA
Lidé je chovají pro užitek / maso, mléko, kůže, srst, vejce,…/.
Býk - kráva - tele
Kanec - prasnice - selata
Kozel - koza - kůzle
Hřebec / kůň / - klisna - hříbě
Beran - ovce - jehně
Kohout - slepice - kuřata
Králík / samec/ - samice - králíčata
Můžeš si nakreslit obrázek.