Matematika
20. 3. – 27.3.
Opakování a procvičování – piš do školního sešitu
1. Vzorce pro úpravu mnohočlenů
a) (8a + 3b)2 b) (2a – 3b)2 c) (8 – 5y)2
d) (5x + 6) 2 e) (3xy – 7z)2 f) (0,8r + 2st)2
g) (5 + 3x)(5 – 3x) h) (-0,9r – 10s)2 i) (-11x3 + 4y4)2
k) (7a - 5b) (7a +5b) l) (6ab2 – 8b3c2)2 m) ( -3xy - 0,01xy3)2
2. Rozklad mnohočlenů na součin (vytýkáním nebo užitím vzorců)
a) 8m3 – 4m2 + 16m b) 64 – 25k2 c) 4k2 – 28k + 49
d) 2(a – 3) + b(3 – a) e) p2 – 4p + 4 f) x4y2 + 2xy3 – 3y2
g) 9 + 12r + 4r2 h) p2 – 4 i) y + 3 + 5(y + 3)
j) – 81r2s – 27s3
3. Vzájemná poloha přímky a kružnice
https://jane111.chytrak.cz/M8/procv8g_1.1.pdf
Nová látka
Vzájemná poloha dvou kružnic – učebnice 3
Prostuduj rámečky str. 16 – 19 a písemně vyřeš úlohy na těchto stranách