2.C
Přehled učiva pro domácí přípravu na období 23. – 27. března 2020
třída: 2.C
Český jazyk:
Pondělí 23.3.
Procvičujeme na počítači měkké a tvrdé souhlásky, odkazy: https://www.mojecestina.cz/mekke-a-tvrde-souhlasky nebo https://skolakov.eu/
Věřím, že všichni mají přístup na internet a můžou tady trénovat zábavnou formou. J Každý den klidně jedno cvičení ( jedno na měkké souhlásky, druhé na tvrdé souhlásky)
U každého slova zdůvodňujeme pravopis měkkých a tvrdých souhlásek, nezapomeňte! J (Např. ve slově sluníčko je měkká souhláska ň, proto napíšu měkké i - umíme všichni J)
- uč. str. 70
do sešitu ČJš napsat nadpis Souhlásky obojetné a pod nadpis je na řádek opsat z učebnice, pak je tam úkol, tak na další řádek k obojetným souhláskám přidat samohlásky (a, e, i, y, o, u + á, é, í, ý, ó, ú, ů) Celkem tedy tři řádky.
K obojetným souhláskám se naučíme jednoduchou pomůcku, abychom si je lépe zapamatovali.
BeFeLeMe Pes Se VeZe
Po obojetných souhláskách píšeme i,í/y,ý a poznáme to pomocí vyjmenovaných slov a to se budeme učit ve 3. třídě. J
Vrátím se zpátky do uč. na str. 70 a cv. 2 procvičím na fólii podle úkolů pod textem. Pro moje chytré hlavičky, zkuste vymyslet odpověď, proč se nazývají asi obojetné? J
!! Umíme s přehledem růžovou tabulku, víme, jaké jsou samohlásky, krátké, dlouhé, umíme dvojhlásky, umíme měkké a tvrdé souhlásky a taky už umíme klidně pomocí naší pomůcky vyjmenovat obojetné souhlásky. J
Úterý 24.3.
- uč.str.71 ( tam máme opakování slov neslabičných, umíme)
str.71/1 přečteme, vypracujeme na fólii cv.2 ke cv.1
Připomeneme si růžové tabulky, přečteme.
cv. 3 napíšeme do ČJš (věty psát nemusíte, jen si jich ústně pár vymyslete)
cv.4 (žlutý rám) jako diktát do sešitu Dik (maminky či tatínkové můžou klidně oznámkovatJ)
Středa 25.3.
- uč. str. 73 do ČJš napsat nadpis Podstatná jména a pod to napsat: Jsou to názvy osob, zvířat a věcí a ukazujeme si na ně ten, ta, to – ti, ty, ta. (ten pes, ta sova, to kuře a taky můžou ukazovat více ti psi, ty sovy, ta kuřata)
cv. 1 přečíst, úkoly pod textem stačí pouze ústně, nic nepsat
cv.2 na fólii hledat a kroužkovat podstatná jména z textu cv.1
cv.3 !pozor! rozdělit novou čistou stránku v ČJš na tři sloupečky (přehnout stránku), do každého sloupečku nadepsat osoby, zvířata, věci a nějaké vymyslet (stačí ke každému 5 podst. jmén)
cv.4 na fólii a kontrola (pozor na velká písmena!!)
cv. 5 diktát si klidně dnes jen přečtete a napište až ve čtvrtek J
Čtvrtek 26.3.
- Dnes se znovu vraťte k diktátu na str.73, připomeňte si ho a napište. Potom zkontrolujte s učebnicí. Věřím, že dopadl výborně a máme samé 1* J
str. 74/1 ústně + úkoly pod textem ústně
str.74/2 do ČJš (opět rozdělit stránku na tři sloupečky, přehnout) a nadepsat do každého sloupečku osoby, zvířata, věci a vypracovat podle barev, můžete si pak sloupečky vybarvit pastelkou třeba J
!!pozor u tohoto cvičení si nezapomene ukazovat např. ta pohádka apod. a ještě pozor, když je podstatné jméno v čísle množném (už víte, označuje větší množství, víc než jedno), tak si nejdřív musím říct v čísle jednotném, např. děti – to dítě-ty děti) To zvládnete! J
cv. 3+4 ústně, zopakovat, připomenout, ujasnit
Pátek 27.3.
- Dnes se klidně vraťte chvilku na procvičování a zdůvodňování měkkých a tvrdých souhlásek na internetu.
str.72 Slohové cvičení
Přečtěte pěkně nahlas a připomeňte si pravidla slušného chování.
cv. 2 zahrajte scénky třeba se sourozencem
TENHLE TÝDEN JSME ZOPAKOVALI TVRDÉ A MĚKKÉ SOUHLÁSKY, NAUČILI JSME, CO JSOU TO OBOJETNÉ SOUHLÁSKY A TAKY PODSTATNÁ JMÉNA. JSTE ŠIKULKY, VĚŘÍM, ŽE VÁM TO JDE SKVĚLE!
Matematika:
Pondělí 23.3.
Možno příklady trénovat i tady
Na straně 14 v Krtkovi nás čeká násobilka! Věřím, že to zvládneme, protože po dvou jsme počítali už dlouho a šlo nám to dobře.
Takže: na str. 14 vypracovat, dále vytrhat kartičky s násobky 2, přiřazovat obrázky k příkladům (str.34)
!důležité ke cv.1 oranžový obdélníkový rámeček
Str.15/1,2,3 – naučit násobky 2 zpaměti /0,2,4,6,8…….20 a zpět 20, 18, 16, 14, 12,……0)
https://skolakov.eu/matematika-2-trida/nasobeni-a-deleni-2 NÁSOBENÍ 2
Úterý 24.3.
- Každý den procvičujeme násobilku 2 (napsat násobky do sešitu Mš)
str. 15/4,5,6 Krtek
Středa 25.3.
- str.16/1,2,3,5 + procvičování na internetu viz odkaz výš
Čtvrtek 26.3.
- str.16/6,7 (cv. 8-dobrovolně, cv. 9 dobrovolně do Mš) + cv. 10 (výsledky piš pod čísla do Krtka)
Pátek 27.3.
Dnes jen trénuj násobilku 2 tady J A nezapomeň vyjmenovat násobky 2 (0,2…….20 a 20,18,……..0)
V MATEMATICE JSME SE NAUČILI NÁSOBKY 2, UMÍME JE VYJMENOVAT A TRÉNOVALI JSME PŘÍKLADY NA NÁSOBENÍ 2. I V MATEMATICE VÁS CHVÁLÍM ŠIKULKY MOJE! J
Prvouka:
- umět vyjmenovat měsíce kalendářního roku a umět i číslem (3. měsíc je březen apod.)
- umět hodiny půl a celá hodina na papírových hodinách (vítáno čtvrt i třičtvrtě-není nutné,těžké)
- opakování do sešitu ( kdo má, kdo nemá): narýsovat do sešitu prvouky přímku a nakreslit pod malé obrázky
- Opakovací úkoly:
1/ Nadpis podle uč.
Minulost Přítomnost Budoucnost
(bylo ) ( teď, nyní ) (bude)
(obrázky)
2/ Do sešitu prvouky zapsat: Suroviny a výrobky
Přírodniny - suroviny- výrobky
Kráva - ………………………. ………………………..
Ovce - ………………………… ………………………..
Pšenice - …………………………. ……………………….
Strom - ………………………… ………………………..
Úkol: Doplň, co chybí.
Možno dokreslit malé obrázky.
- Zápis do sešitu: Proměny přírody na jaře
20. března začíná jaro.
Je to den jarní rovnodennosti (den a noc stejně dlouhé).
Jarní měsíce – březen, duben, květen.
Svátek jara – Velikonoce.
Nakreslit a popsat květiny na jaře.
Udělat si procházku do přírody a hledat jarní kytičky, přivonět si. J
Čítanka:
- str.87, 88 a 89 rozdělit klidně na dva dny (dlouhé), rychlí čtenáři můžou celé, dál str. 90,91, 92
Prosím, je nutné číst každý den a nahlas.
Písanka: str.7,8