Přírodopis
Teorie 23.-27.3.
1. hodina
Téma: Korýši
Učebnice
- str. 70-71, přečíst a vypsat poznámky (nebo vytvořit přes PC a vlepit do sešitu)
Na co se zaměřit?
- stavba těla raka (nakreslit nebo najít na webu a vytisknout) + popis
- jaké má rak končetiny, kolik a k čemu slouží
- vnější kostra - co to je a z čeho
- příjem potravy
- rozmnožování
- tučně vytištěné pojmy
Pracovní sešit
- str. 29., cv. 1 (6.A)
- str. 30, cv. 1 (6.B)
Nepovinný úkol
Vypracovat krátký přehled raků, kteří žijí v ČR. U každého druhu vyhledat
a) obrázek
b) zda je chráněný nebo ne
c) zda je původní nebo není
d) podle čeho se pozná (tak, aby tomu rozuměl žák 6. Třídy)
Dále zjistit, co je to račí mor a jaké druhy u nás ohrožuje.
Tento úkol je možné odevzdat do 29.3. v elektronické formě na email: jiri.svehla@zsvelesin.cz. V případě dotazů lze pro konzultaci rovněž využít videohovor přes program Skype.(kontakt vyhledáte zadáním výše uvedeného emailu).
2. hodina
Téma: Korýši
Učebnice
- str. 72-73.
- přečíst a vypsat poznámky
Na co se zaměřit
- kdo další patří mezi korýše
- kteří korýši jsou významní jako potravina pro lidi
- co je to plankton?
Pracovní sešit
- str. 29, cv. 2 a 3 (6.A)
- str. 30 (cv. 2. a 3) (6.B)
Nepovinné
A) video – krab palmový – největší suchozemský krab
https://www.youtube.com/watch?v=Z_mq_63fEdI
B) Jak souvisí slova rak a rakovina?
Vysvětlete (způsob odevzdání – viz výše). Odpověď na úrovni 6. třídy, vlastní formulace, nikoliv pouhé zkopírování textu z internetu, nutno uvést zdroj informací (např. název knihy, webové stránky, jméno souseda, atd..).
Seznam organismů na poznávačku 23.-27.3.
Korýši
Rak (např. říční)
Krab
Velekrab japonský
Humr
Kreveta
Perloočka
Buchanka
Beruška vodní (pozor, beruška není to samé, co slunéčko sedmitečné)
Blešivec
Stínka
Svinka
Lze použít kterýkoliv vhodný atlas nebo webovou stránku (např. www.biolib.cz)