Český jazyk

Český jazyk pro 6. ročník od 25.5. -29.5.

  1. Zkontroluj si samostatnou práci z min. týdne podle Řešení 1
  2. Některým dělají potíže přísudky, proto posílám PL 1 , nic neopisuj, jen si látku projdi
  3. Procvičovali jsme PKs a Pkn, zkontroluj podle Řešení 2 a předměty zkontroluj podle Řešení 3
  4. Toto cvičení si přepiš do ŠS, podtrhni přívlastky a urči je. U řídícího slova napiš jedničku – je to podstatné jméno. Úkol mi neposílej, zašlu řešení.
    např: kaz1 v zubuPkn, bratrůvPks pokoj1, chata dědečka, dětské přání, pohádka z Čech, andulčina klec, oříšková čokoláda, doprava letadly, řetízek ze stříbra, opalovací krém
  5. PL 2 přepiš do ŠS, podtrhni předměty a urči pád.
  6. Zopakujeme si předměty: holý – není ničím rozvinutý, např: Sbírala jahodyPt/holý/.
                                           
    rozvitý – je rozvinut dalším slovem, např: Sbírala zraléPk jahody Pt/rozvitý/.
                                          
    několikanásobný – např: Sbírala jahodyPt a malinypt/několikanásobný/.
  7. Přepiš věty z PL 3 do ŠS, najdi Pt a urči zda jsou holé, rozvité a několikanásobné.
  8. V učebnici na s. 74 si pročti: Příslovečné určení.
  9. Nalep nebo přepiš PL 4 a přepiš celý PL 5 do ŠS. Podívej se na videa /Pu, větný rozbor/. Příště budeme procvičovat.


https://www.youtube.com/watch?v=AxJou0qgxEU https://www.youtube.com/watch?v=qo3wyN4MGZ4