Český jazyk

ČESKÝ JAZYK 8. A, B – 19. týden, Kučerová

 

MLUVNICE

 

4. května

 

Komu se z technických či jiných důvodů nepodařilo vyplnit a odeslat na silvie.kucerova@zsvelesin.cz opakování v 17. týdnu a preferuje Word, ZDE (OPAKOVÁNÍ) může všechno dohnat.

Všichni ostatní si zatím zopakují pravopis: do školního sešitu přepište z učebnice 74/6a) bez těch příšerných chyb (žáci s úlevami prvních osm řádek).

Toto cvičení budou mít v sešitě všichni, i ti, kteří dělají opakování. Napište si ho třeba místo čtvrteční hodiny slohu.

 

Pro zopakování poměrů mezi větnými členy pak následuje PS 40/2. První věta zde pro inspiraci (přepiš k prvnímu schématu):

Sýkora a hýl seděli na krmítku. (Po+Po, Př, Pum)

 

6. května

 

V rámci procvičování poměrů mezi větnými členy doplňte PS 40/1 (žáci s úlevami prvních 10 vět).

Následuje větný rozbor v PS 40/3. První větu si můžeš prohlédnout ZDE (ROZBOR VĚTY). Přepiš grafický rozbor první věty do okénka nalevo. Druhý rozbor je už na tobě.

 

 

LITERATURA

 

5. května

 

Dnes začínáme předposlední téma čítanky, které má název ŠOA. Zalistuj si výběrem textů na str. 156 – 174 a zkus vypátrat a zapsat do sešitu následující (bude se ti hodit pro porozumění textům):

 

  1. Co znamená šoa? Najdi synonymum a vysvětli dvěma/třemi slovy.
  2. Co je Auschwitz-Birkenau? Uveď název v češtině (polštině) a stručně vysvětli.
  3. Kdo je ultraradikál?
  4. Co byla heydrichiáda?