Přírodověda

Přírodověda V. B- 30. 3.- 3. 4.

Dobrý den, děti. Doufám, že se vám dobře daří, jste zdrávy a přírodověda vám jde.

Tento týden navážeme tam, kde jsme minule skončili. U společenstev živých organizmů.

1.    Na str. 46 si pozorně přečtěte Honzův dopis spolužákům. Poté si prohlédněte potravní řetězce na obrázcích na str. 47 a přeříkejte, jak jsou tito živočichové na sobě závislí. Např.:

Káně loví hraboše, hraboš se živí obilím.  Ostatní řetězce si přeříkejte podobným způsobem.

Na stejné stránce dole si přečtěte modrý rámeček. To bude také náš zápis do sešitu. Nezapomeň na datum a nadpis:

 

Společenstva živých organismů                                                           31. 3.

(modrý rámeček)

Když budeš chtít, můžeš si nakreslit obrázek jednoho potravního řetězce podle učebnice.

 

2.    Na straně 48 začíná kapitola Třídění živých organizmů. I toto učivo vám není neznámé, už jste o třídění organismů všichni slyšeli ve třetí a čtvrté třídě.

Nejdříve si pusťte přiloženou prezentaci. Dobře si prohlédněte a pročtěte každý snímek (obrázek). Snímky posouvejte podle své potřeby, svým tempem, kliknutím na každý z nich v levé části obrazovky. Čtěte pozorně!

Pak si zase uděláme zápis do sešitu:

 

Třídění živých organizmů                                                                       1. 4.

(opiš si text ze snímků číslo 3, 18, 19, 20 a 21)

 

Když si prezentaci prohlédnete podruhé, jistě si plno věcí připomenete a nějaké nové informace si zapamatujete.