Čj
Zdravím vás, deváťáci, doufám, že mimořádné volno využijete smysluplně, například ke zdokonalení své znalosti mateřského jazyka J. Proto jsem pro vás připravila několik úkolů, které splníte v rámci samostudia. Dále vám, budoucím studentům, doporučuji pilně se připravovat na přijímací zkoušky (předpokládám, že všichni máte vlastní studijní materiály). Tak hodně zdaru a s chutí do toho ! Vaše češtinářka
MLUVNICE
1. V učebnici si přečtěte na str. 51 a 52 poučení o předložkách a spojkách, další informace najdete v příloze Poučky a přehled učiva v pracovním sešitu na str. 27
2. Do školního sešitu vypracuj tato cvičení z učebnice:
str. 51/cv. 1 (vypiš podle zadání do dvou sloupečků), str. 51/cv. 2 (vypiš celé spojení předložka+jméno a urči pád, př.: na stole – 6. p.), str. 62/cv. 4, str. 53/cv. 1, 2, str. 53/cv. 3 (zde navíc v souvětích urči druh vedlejší věty nebo poměr mezi větami hlavními), str. 55/cv. 1 (celé) a 2 (celé)
3. V pracovním sešitu vypracuj tyto úkoly:
str. 22/cv. 1, 2, 4, 6, str. 23/ SOUHRNNÝ TEST
LITERÁRNÍ VÝCHOVA
1.Kapitola O té první velké válce – domácí četba:
str. 108 – 109 Erich Maria Remarque – Na západní frontě klid
str. 109 – 110 Romain Rolland – Petr a Lucie
str. 112 – 114 František Langer – Vzácný přetisk 2 F,50 Belgien
2.Ke každé ukázce z čítanky zapište do sešitu na literární výchovu:
a) jméno autora
b) název ukázky
c) žánr (povídka, novela, román)
d) forma vypravování (ich, er, wir)
e) hlavní postava/postavy
f) dějová linka (tj. příběh – o čem vypráví) – heslovitě nebo max. 6 vět
3.Zpaměti se naučte báseň v čítance na str. 112: Fráňa Šrámek – Splav
Začnu zkoušet hned po vašem návratu do školy.