1. skupina
Úkoly na tento týden:
Dokončíme lekci 5, která je věnována přítomnému času průběhovému v jednotném čísle.
1) Čeká nás str. 26 – dopis. Děti by si měly zapamatovat základní strukturu anglického neformálního dopisu (tedy písemná komunikace mezi přáteli):
a) Oslovení, v tomto případě „Dear + jméno“ („dear“ se v dopise většinou překládá jako „milý/á“, v některých případech i jako „drahý/á“)
b) Obsah dopisu
c) Závěrečná formule, v tomto případě „Love from…“ (= S láskou od… / Líbá…)
slovní zásoba v dopise a otázkách pod ním (zapsat do slovníčku „Vocabulary“ slovíčka podle potřeby:
I’m having a holiday. Trávím prázdniny.
fantastic /fentestik/ fantastický
pool /pu:l/ bazén
I’m sitting. Sedím.
too /tu:/ také
running běhání
Who? /hu:/ Kdo?
Where? /we:ə/ Kde?
What? /wot/ Co?
Ať si děti několikrát pozorně přečtou dopis (přitom dbají na správnou výslovnost), přeloží ho a odpoví na 6 otázek pod textem.
Úkol do sešitu English:
Napsat anglicky odpovědi na otázky pod dopisem a poté přeložit dopis do češtiny.
2) Pracovní sešit str. 26 a 27 – splnit cv. 5, 6 a 7.
3) Pokud děti nečtou příběh „The Dragon Crown“, jehož 5. díl je na str. 27, ať tak učiní. Přikládám poslechy všech pěti dílů (str. 9, 13, 17, 23 a 27). Neznámá slovíčka, která jsou nutná k porozumění textu, ať si děti vyhledají ve slovníku nebo na internetu.
Pošlete mi, prosím, oskenovaný sešit English s písemným úkolem a str. 26 a 27 v prac. sešitě.
Dobrovolně: další díl seriálu „Muzzy“:
https://www.youtube.com/watch?v=e5fg1NOQ-sU
Děkuji moc za spolupráci,
Jana Pilátová