2.C
Přehled učiva pro domácí přípravu na období od 27.4.-1.5.2020
třída: 2.C
Český jazyk:
Tento týden bude v češtině spíše opakovací, upevníme si slabiky dě tě ně, co jsou slovesa a podstatná jména, tvrdé a měkké souhlásky, pravopis ú/ů, zopakujeme si abecedu.
Pondělí 27.4.
Trénovat slabiky dě tě ně + opakování tvrdých a měkkých souhlásek (uč. str. 112/19)
Přečíst, zopakovat a vypracovat ústně a na fólii cv. 9 žluté rámečky PODSTATNÁ JMÉNA – VLASTNÍ JMÉNA (str.120) + SLOVESA (str.121) – možno trénovat i na školákově
Trénovat tady cvičení na ě/ dě tě ně: https://skolakov.eu/cesky-jazyk-2-trida/pismeno-e
Vyber si některé cvičení a trénuj na počítači.
Úterý 28.4.
Uč. str. 112/20 na fólii – opakování
SKUPINY BĚ PĚ VĚ MĚ – uč. str. 89
Zopakuj růžovou tab.
Str.89/1 – přečíst a pracovat s textem – úkoly 1-4 fialové ústně
Středa 29.4.
Uč. str. 113/21 na fólii – opakování
Uč. str. 89/2 – do ČJš čtyři sloupečky bě pě vě mě vyhledávat z textu cv.1 a psát slova do správného sloupečku – slova s příslušnou slabikou barevně dát do ohrádky
Na internetu (odkaz výše Školákov) nebo možno odkudkoliv, kde jsou cvičení (např. uč. str.111-112), trénuj měkké a tvrdé souhlásky každý den alespoň chvilku a zdůvodňuj.
Čtvrtek 30.4.
Uč. str. 113/22 na fólii – opakování
Uč. str. 89/3 – diktát
Trénuj na internetu https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/pismeno-%C4%9B/slova-s-de-te-ne/znamkovane-diktaty-vety/cviceni1.htm
Pátek 1.5.
Dnes trénujeme abecedu: https://skolakov.eu/cesky-jazyk-2-trida/abeceda
Uč. str. 88 – slohové cvičení Hrníček – přečti a ústně odpovídej na otázky pod textem
- splň ústně úkol č.2
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Matematika:
Pondělí 27.4.
Počítáme v Krtkovi strany: 25, 26 – DĚLENÍ TŘEMI
str.25/1,2,3
!! Každý den opiš jeden sloupeček příkladů od pondělí do pátku do sešitu Mš a vypočítej příklady na dělení – ze str. 26/5 – fialový rámeček !! Začni dnes prvním sloupečkem.
Úterý 28.4.
Začni druhým sloupečkem ze str. 26/5
Krtek str.25/3,4,5,6
Středa 29.4.
Začni třetím sloupečkem ze str. 26/5 do Mš
Krtek str. 26/1, 2, 3, 4
Čtvrtek 30.4.
Začni čtvrtým sloupečkem ze str.26/5 do Mš
Krtek str. 26/7 (miniúkol ke slovní úloze je dobrovolný, kdo ho chce vypočítat, tak do M š)
+ str.26/8
Krtek str. 26/6 – oranžový rámeček: dnes opiš dva sloupečky ze čtyř sloupců příkladů na +- do 100 do Mš a vypočítej
Pátek 1.5.
Začni pátým sloupečkem ze str.26/5 do Mš
Opakuj stále násobilku 2 a 3. Dělení 2 a 3. Stále opakuj násobky a říkej nahoru i dolů (0, 2, 4,……………..20) (20, 18, 16,…………………..0) a (0, 3, 6,………….30) (30, 27, 24,………………….0)
Násobky uměj hbitě odříkat.
Stále procvičovat i sčítání a odčítání do 100 (typ příkladů ze str.26/6) nebo možno trénovat na školákově nebo je možnost pokud máte zakoupený nějaký svůj trénovací sešit s příklady… Možnostem se meze nekladou. (smajlík)
Prvouka:
Stromy jehličnaté str.55: Kapitola se stromy se zase nejlépe učí na procházce venku. Takže vyražte s rodiči do lesa a poznávejte stromy kolem sebe, zkuste si utrhnout větvičky jednotlivých stromů a pozorovat rozdíly, zkuste pod stromy najít šišky a zase hledat mezi nimi rozdíly, hledej mech a povídej si s rodiči, k čemu slouží, k čemu slouží stromy, zeptej se roičů, co jsou lesní školky…Zkus si také najít pařez stromu a povídat si o něm, co vidíš (kůra, letokruhy, ..) pak si klidně můžete připravit poznávačku a poznávat celá rodina. (smajlík)
Stromy listnaté: Podívej se do učebnice a přečti si celou str.56 Připomeň si, proč se jim říká, že jsou listnaté, co se s nimi děje na podzim. Uměj nějaké vyjmenovat stejně jako jehličnaté.
Zopakuj si, jaké znáš lesní plody.
Do sešitu prvouky si napiš:
- Stromy jehličnaté – vyber si dva a namaluj pod nadpis, popiš (uč.55)
- Stromy listnaté – vyber si dva a namaluj pod nadpis, popiš (uč.55)
- Lesní plody – vyber si dva a namaluj pod nadpis, popiš (uč.56)
Teď si napiš dál:
Les je přírodní společenství. Stromy vytvářejí kyslík, který potřebujeme k dýchání.
Les nám dává dřevo.
Dobrovolný úkol pro výtvarníky: Zkus poprosit o velký formát papíru a můžeš si začít postupně malovat velký les.
Čítanka:
Každý den číst nahlas a ze dohledu dospělého ze své knihy. Jen v pátek 1. K větnasi otevři čítanku a přečti si Pohádku o Květušce.
Písanka: volně dopsat to, co se nestihlo, dál nepíšeme
Rodiče bych chtěla informovat, že pokud došly sešity, dejte mi vědět a já zařídím, aby vám byly k dispozici nové. Musíme se ale předem domluvit. Děkuji.
Přeji krásné dny! AS