2.C
Přehled učiva pro domácí přípravu na období od 20.4.-24.4.2020
třída: 2.C
Český jazyk:
Pondělí 20.4.
SKUPINY DĚ TĚ NĚ (uč. str.84)
Jak na zdůvodňování?
ď – e, ť – e, ň – e, píšeme d – ě (čti e s háčkem), t – ě, n – ě
Ve skupinách dě, tě, ně píšeme ě.
Příklad ze cv.1/84: Sluníčková neděle – ve slově neděle je skupina dě, proto napíšu ě. (e s háčkem).
Přečíst si růžovou tabulku na str.84
Zpět ke cv.1 Sluníčková neděle – na fólii, hledat, kroužkovat tužkou a zdůvodňovat skupiny dě,tě,ně, dále hledat i jiné pravopisné jiné jevy, které už umíme (ú/ů, měkké+tvrdé souhlásky), dále je tam nová věc v první větě: Slunce svátečně hřeje. (Proč je slunce podtrhnuté rovnou čarou? Protože je to podstatné jméno. Kdo krásně hřeje?? Slunce. Odteď se naučíme, že všechny podstatná jména podtrháváme rovnou čarou a modrou pastelkou, pak je tam podtrhnuté i sloveso (z první věty) hřeje. ( Co dělá slunce? Hřeje. Sloveso my nebudem podtrhávat rovnou modrou čarou, je to sice tak v učebnici, ale my budeme sloveso v textu vyznačovat červenou vlnovkou pod tím slovesem.
Ukázka na druhé větě: Ještěrka mu nastavuje tělíčko. (Kdo nastavuje tělíčko? Ještěrka (modře rovnou čarou podtrhnout) - je to podstatné jméno, název zvířete (plaz). Co dělá ještěrka? Nastavuje. (červeně podtrhnu vlnovkou sloveso).
Do ČJš napsat:
Ve skupinách dě tě ně píšeme ě.
Úkol do sešitu z učebnice: cv.2/84 (rozdělit stránku na tři sloupečky, nadepsat dě, tě, ně a vypsat ze cv.1
cv.3 – ústně, dobrovolně cv.4
Úterý 21.4.
Lištička str.85/1 – na fólii, hledáme, kroužkujeme a procvičujeme skupinu dě
str.85/2 – psát do sešitu ČJš – vyznačit barevně do ohrádky skupinu dě
str.85/3,4 – ústně
str.85/5 – diktát (podle tebe, buď napiš dnes nebo zítra) Před napsáním tohoto diktátu si zopakuj, kdy píšeme ů/ú, pravopis měkkých a tvrdých souhlásek a skupinu slov dě. Dál si připomeň, že když bude v diktátu výčet slov a ne věty, nebudeš psát na začátku velké písmeno a na konci nebude ani žádné znaménko (.?!) Držím ti palce!
Středa 22.4.
Letadlo str.86/1 – na fólii, hledáme, kroužkujeme a procvičujeme skupinu tě
str. 86/2 – psát do sešitu ČJš – vyznačit barevně do ohrádky skupinu tě (nepiš věty, jak tam máš černý miniúkol, jen si jich pár ústně vymysli).
str. 86/ Veverky v zimě + cv. 5 je psací úkol do ČJš (rozděl si stránku, nadepiš do sloupců podstatná jména, slovesa a vypisuj, ptej se, hledej, nad slova piš počet slabik, rozděluj slabiky čarou (viz v učenici cv.5)
str.86/3 a 4 - dobrovolný ústní úkol
Čtvrtek 23.4.
Slůně v zoo str.87/1 – na fólii, hledáme, kroužkujeme a procvičujeme skupinu ně + úkoly ústně fialové pod textem 1, 2, 3 + cv.5 úkol ústně k textu Slůně (připomeň si druhy vět – ozn., rozkaz.,přací, tázací)
str.87/2 –psát do sešitu ČJš – vyznačit barevně do ohrádky skupinu ně
Přečíst zopakovat si růžovou tabulku.
str. 87/3 – diktátek a není úplně jednoduchý (dnes bude stačit, když si ho jen přečteš, seznámíš se s ním a napsat ho můžeš klidně v pátek, podle tebe, jak se cítíš)
- pozorně si ho přečti
- vyznač v každé větě dě, tě, ně (dej do ohrádky, klidně barevně)
- oprav podle učebnice
- pozor jsou to věty (tečky na konci vět, na začátku velká písmena)
Pátek 24.4.
Tak tedy dnes začni diktátem ze str. 87
Dnes se vrať o pár stránek dopředu (str. 80) najdeš tam slohové cvičení, které se jmenuje Kamarád.
Bude to spíš povídací hodina, cv.1 si přečti a popiš svými slovy pejska Dana.
cv.3 je o kočičce – zase ji z obrázku zkus popsat svými slovy, můžeš použít ty slova, která máš modře napsaná
Teď si přines svého nejoblíbenějšího plyšáka a zkus ho pěkně a pozorně popsat. Začni popisovat pěkně od hlavy. Můžeš využít nápovědu z modrých slov. Svého nejoblíbenějšího plyšáka mi namaluj do sešitu.
Matematika:
Pondělí 20.4.
Počítáme v Krtkovi strany: 23, 24 NÁSOBENÍ TŘEMI
str.23/1, 2, 3
Úterý 21.4.
str.23/4, 5
str.24/1, 2 – s pomocí přehledů (těžké cvičení, přehledy násobků, to je to, co je v příloze, ty „domečky násobků“)
cv.3 – mince máme ve škole, nevadí, děti můžou vyrobit, nemusí, málo místo v Krtkovi, piš do sešitu Mš, připomeň si zkratku Kč
cv.4 – důležité, procvičit důkladně
Středa 22.4.
str. 24/5, 6, 7
Čtvrtek 23.4.
str.24/8, 9
Pátek 24.4.
Dnes si vyber některé cvičení z trénovacích stránek na internetu a trénuj.
K vysvětlování: https://www.youtube.com/watch?v=F0IHqEQ08Pg https://www.youtube.com/watch?v=7nfeHoHE2Tk
K trénování: https://skolakov.eu/matematika-2-trida/nasobeni-a-deleni-3
https://www.umimematiku.cz/pocitani-2-trida
https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_mat1.php
Dělení třemi si necháme zase na příští týden. Tento týden budeme procvičovat hlavně násobení třemi a násobení a dělení dvěmi.
V příloze posílám dva papíry - Příloha 1 - Příloha 2 - Ideální by bylo, pokud máte možnost, tak vytisknout a vložit do Krtka nebo nalepit do sešitu Mš. Pokud nemáte tu možnost, nevadí. Vytisknu a zalaminuju dětem v květnu já.
Násobky opakujeme neustále i pozpátku, příklady trénujeme neustále. (smajlík a smajlík)
Čítanka:
Tento týden budeme číst z čítanky jen jednu pohádku ze strany 96 ( klidně si pohádku rozděl na dvě půlky, rychlí čtenáři čtou celou) a básničku ze strany 97.
Tento týden budeme pracovat s básničkou – dáme si na str.97 fólii a hledáme a kroužkujeme rýmy.
Jinak čteme ze své knížky nahlas a každý den.
Písanka: str.15, 16, 19
Piš krasopisně, nechvátej, pozorně si přečti zadání, neškrtej, pokud se stane, že spleteš, nevadí, podtrhni to špatně a piš vedle na krásu. Správně drž pero, srovnej si sezení a před každou stranou si řekni naší básničku – pomůže ti. Určitě to zvládneš! (smajlík)
Prvouka:
str.50, 51
Choďte ven na procházky a pozorujte, co se děje kolem vás. Poznávejte, přivoňte si ke kytičkám, zkoumejte, prohlédněte si, natrhejte si pár kytiček, pojmenujte si je, povídejte si s rodiči… Pozorujte, kolik krásných motýlů kolem vás létá..
Milí rodiče a moji milí broučkové, držím vám palce při plnění zadané práce.
Kdyby cokoliv a kdokoliv něco potřeboval, dovysvětlit, pomoct.. Neváhejte se na mě obrátit jakoukoliv formou. Dobrá zpráva – v květnu se konečně uvidíme! (smajlík)
Tak se mějte krásně a myslím na vás! AS